Thursday, August 11, 2016

UBAT BATUK SEMULAJADI daripada BUAH NENAS

ALTERNATIF UBAT BATUK

Teks : Siti Shawalriah Binti Sharif
Foto : Carian Google dan Sendiri 

Assalamualaikum W.B.T

Beberapa minggu yang lalu seisi keluarga dijangkiti batuk. Kebetulan pada ketika itu, viral di FACEBOOK, ubat batuk boleh dibuat sendiri dengan menggunakan buah nanas. Oleh itu, saya telah mengambil alternatif untuk membuat ubat batuk sendiri. Dijamin selamat tanpa bahan kimia. Alhamdulillah, mendapat kesan yang positif di mana batuk semain berkurangan dan sembuh tanpa rawatan ubat hospital atau klinik.



Buah nenas apabila sudah masak, pasti akan memenuhi citarasa manis, rasa yang enak dan sedap. Selain itu, tabiat memakan nenas akan membri manfaat untuk kesihatan. Nenas sangat kaya dengan vitamin dan mineral serta mengandungi jumlah yang rendah lemak dan juga kolestrolnya. Buah Nenas dikatakan mempunyai sumber vitamin C yang baik dan bertindak memberi pelindungan yang sangat baik daripada radikal bebas. Oleh itu, nenas amat baik untuk merawati selsema dan batuk. Jadi, dapat dilihat disini jus nenas boleh membantu dalam proses rawatan demam, batuk ataupun selsema. 


CARA MEMBUAT UBAT BATUK (kredit : FACEBOOK Norashikin Bt Hasan)







No comments:

Post a Comment

IKATAN UKHWAH IBU-IBU TAMAN TECHNO CITY KTC 3

SEMANGAT KEJIRANAN LUAR BIASA Teks : Siti Shawalriah Binti Sharif Foto : Koleksi Ibu-Ibu KTC 3 Assalamualaikum W.B.T Sudah hampir 3 t...