Tuesday, July 19, 2016

NUTRISI LENGKAP NAUFAL

PENGALAMAN ANAK SELALU SAKIT

Teks : Siti Shawalriah Binti Sharif
Foto : Sumber GOOGLE & Koleksi Sendiri

Assalamualaikum W.B.T

Naufal Azim Ahmad Faiz merupakan anak sulung saya yang kini berusia 4 tahun. Alhamdulillah semakin cergas, aktif dan bakal membesar dengan bijak serta menjadi anak yang soleh. Sungguh terasa pahit dan manis dalam membesarkan naufal. 

Selepas bercuti selama 2 bulan dan selesai menjalani proses pantang, saya kembali berkerja seperti biasa. Semenjak saya mula berkerja dan perlu menghantar naufal kepada pengasuh apabila dia berusia 2 bulan, selsema, batuk dan demam selalu dihidapi Naufal. Setiap bulan atau minggu Naufal perlu mendapatkan rawatan daripada pakar kanak-kanak dan perlu nebulizer kerana masalah bronchiolitis. Naufal pernah 3 kali ditahan ward kerana masalah bronchiolitis dan juga selama seminggu berkampung di ward kerana menghidap pneumonia. Selain itu, Naufal juga mengalami kulit yang sensitif terutama di bahagian muka.


Naufal berusia 3 bulan


masalah kulit muka Naufal

Alhamdulillah sejak Naufal diberikan MealShake apabila dia berusia 1 tahun 5 bulan, kesihatan naufal semakin baik dan sangat aktif menjalani kehidupan seharian tanpa mengalami masalah selsema dan batuk yang berterusan.



Naufal yang sihat dan aktif

Kita sebagai ibu bapa pasti risau sekiranya anak selalu sakit. Oleh itu, berikanlah kepada si manja nutrisi yang seimbang untuk mereka menguatkan antibodi bagi melawan penyakit. Nutrisi sangat penting kepada si manja untuk membesar dengan sihat. MealShake merupakan satu makanan tambahan yang lengkap kepada si kecil yang sedang membesar.




Untuk konsultasi dan berminat untuk mendapat produk shaklee atau keahlian Shaklee, jangan segan silu hubungi saya .

sms/pm/whatsapp : 0134891885
email : sitishawalriahsharif@gmail.com




No comments:

Post a Comment

IKATAN UKHWAH IBU-IBU TAMAN TECHNO CITY KTC 3

SEMANGAT KEJIRANAN LUAR BIASA Teks : Siti Shawalriah Binti Sharif Foto : Koleksi Ibu-Ibu KTC 3 Assalamualaikum W.B.T Sudah hampir 3 t...